سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میوه های زمستانی سرشار از ویتامین C

نظر

ویتامین C یکی از ویتامین‌های مفید برای بدن است که به بدن کمک می‌کند گلبول‌های سفید خون تولید کند که سلول‌های جنگجو در سیستم ایمنی بدن هستند. این سلول‌ها به مهاجمان خارجی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها حمله می‌کنند. اگرچه ویتامین C مانع از ابتلا به سرماخوردگی نمی‌شود اما می‌تواند طول و شدت بیماری را کاهش دهد. ویتامین C از تشدید سرماخوردگی و تبدیل شدن آن به چیزی شدیدتر مانند برونشیت یا ذات‌الریه جلوگیری می‌کند. بعلاوه ویتامین C می‌توانید در پیشگیری و یا درمان بیماری کرونا نیز موثر باشد.

میوه های زمستانی سرشار از ویتامین C

میوه های زمستانی: 1. گلابی و محتوای فیبر فراوان

گلابی (Pear) سرشار از ویتامین C یا A یا حتی ویتامین D نیست، بلکه سرشار از فیبر رژیمی است. فیبر برای کمک به هضم، کاهش سطح کلسترول و کمک به کاهش وزن شناخته شده است. اگر می‌خواهید راهی برای کاهش وزن پیدا کنید این میوه‌ی زمستانی را به عنوان یک میان‌وعده‌ی کم کالری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. فیبر باعث ایجاد حس سیری می‌شود و می‌تواند از پرخوری جلوگیری کند. بعلاوه برای سیستم ایمنی بدن مهم است و باعث رشد باکتری‌های خوب می‌شود و دریافت بیشتر فیبر باعث افزایش سطح سلول‌های ایمنی بدن می‌شود. یک گلابی میزان 5.58 گرم فیبر تامین می‌کند که آن را منبع خوبی برای این ماده‌ی مغذی می‌سازد. این میوه زمستانی برای درمان یبوست نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

حتما بخوانید:
بهترین میوه‌ ها برای درمان سرطان : 15 میوه‌‌ی مناسب شیمی درمانی + عکس

میوه های زمستانی: گلابی (Pear)

میوه‌های زمستانی: 2. آناناس و خواص مبارزه با بیماری‌ها

آناناس (Pineapple) مانند مرکبات منبعی عالی از ویتامین C با 78.9 میلی‌گرم در 1 فنجان است. این میوه‌ی استوایی علاوه بر ویتامین C سرشار از منگنز نیز هست؛ ماده‌ای مغذی که به تشکیل استخوان‌ها و تنظیم قند خون کمک می‌کند. آناناس فواید سلامتی زیادی به همراه دارد که از جمله‌ی آنها می‌توان به خواص ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی برای مبارزه با بیماری‌ها و فواید دیگری برای سیستم عصبی و گوارشی اشاره کرد.

این ماه تعداد ماشین های ایرانخودرو خیلی کم به بازار عرضه شده ،میتونید با رزرو هر چه زودتر صاحب ماشین بشین 09194375242

میوه‌های زمستانی: آناناس (Pineapple)

میوه‌های زمستانی: 3. خرمالو و محتوای ویتامین A آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از میوه‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار زمستانی، خرمالو (Persimmon) است که منبع خوبی از ویتامین A محسوب می‌شود و یک خرمالوی کامل حاوی 138 میکروگرم از این ویتامین است. ویتامین A می‌تواند عملکرد ایمنی بدن را تقویت کند و به محافظت از بدن در برابر بیماری‌های عفونی کمک کند. این ویتامین برای ایمنی مانع که غشای مخاطی در گلو و ریه‌ها است، مهم است. خرمالو اگرچه میوه‌ای پاییزی است اما در اوایل فصل زمستان نیز می‌توان آن را از میوه‌فروشی‌ها تهیه کرد. این میوه‌ی کوچک با ظاهر شبیه گوجه فرنگی، برای حفظ سلامت قلب مفید است، به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند و باعث تقویت بینایی می‌شود.

میوه‌های زمستانی: خرمالو (Persimmon)

میوه‌های زمستانی: 4. پرتقال ، میوه‌ای با ویتامین C بالا

به جرات می‌توان گفت زمستان با پرتقال (Oranges) و مرکبات تعریف می‌شود؛ مرکبات خوشمزه، شیرین یا ترش و آبدار! پرتقال از محبوب‌ترین میوه‌های زمستانی است که معمولا به خاطر محتوای ویتامین C آن شناخته می‌شود. یک پرتقال متوسط حاوی 82 میلی‌گرم ویتامین C است که آن را منبع خوبی از این ویتامین می‌سازد. خوردن آب پرتقال خیلی پیشنهاد نمی‌شود و بهتر است میوه به طور کامل خورده شود. پرتقال همچنین منبع خوبی از فیبر، پتاسیم، فولات و تیامین است. محتوای ویتامین C این میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک کرده و سلامت پوست را نیز ارتقا می‌دهد. مصرف پرتقال همچنین خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های کلیوی را کاهش می‌دهد و فولات موجود در این میوه نیز از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.

 

آمار و ارقام قرعه کشی ایران خودرو آبان 1401