سفارش تبلیغ
صبا ویژن

» چرا بازار حواله خودرو داغ است؟!

نظر

» چرا بازار حواله خودرو داغ است؟!

چرا بازار حواله خودرو داغ است؟!

 

چرا بازار حواله خودرو داغ است؟!

اگر نگاهی به آمارهای قرعه کشی ایران خودرو و قرعه کشی سایپا داشته باشید، حتما متوجه این نکته می‌شوید که برای اکثر محصولات این خودروسازان، میزان تقاضا برای ثبت‌نام خودرو، بیشتر از ظرفیت فروش خودروسازان است تا جایی که حتی در برخی مدل‌های کم‌تیراژ، شانس برند‌شدن ثبت‌نام‌کنندگان، بیشتر از چند درصد هم نیست.

خرید و فروش حواله‌ ایران خودرو و سایپا

خرید و فروش وکالتی خودرو

حالا که شانس چندانی برای برنده‌شدن وجود ندارند، برخی‌ها به سراغ خرید خودرو کارکرده می‌روند چراکه مزایای زیادی برای‌شان دارد. مثلا اینکه طی چند روز، خودرو را تعویض پلاک می‌کنند، لازم نیست ماه‌ها منتظر تحویل خودرو بمانند و مهم‌تر اینکه دیگر نیازی نیست نگران قیمت روز خودرو باشند. آنهایی که در شرایط پیش‌فروش خودروسازان خوب می‌دانند که راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم!

اما برخی دیگر از مشتریان هستند که راه پرخطری را انتخاب می‌کنند و به‌جای خرید خودرو، به‌دنبال خرید و فروش حواله خودرو می‌روند. وقتی می‌گوییم پرخطر، یعنی موانع قانونی زیادی بر سر راه آنها وجود دارد که اگر حواس‌شان جمع نباشد، ضرر سنگینی برای‌شان خواهد داشت.

در این میان، برخی‌ها هستند که پول نقد دارند اما نمی‌توانند برای خرید خودرو ثبت‌نام کنند. گروهی دیگر هم هستند که ثبت‌نام کرده‌اند اما پول کافی برای تکمیل وجه را ندارند. اینجاست که معامله حواله‌های خودرو، در بازار آزاد، داغ می‌شود. بازاری که در آن «ظاهرا» هم فروشنده حواله خودرو، سود می‌کند و هم خریدار حواله خودرو، به هدفش می‌رسد. آیا واقعا همینطور است؟!